tag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post7557833195518764936..comments2010-06-30T22:39:33.198+02:00Comments on Ny syn på Slussen: Vi kan inte avfärdas så lättMonica Andersson, Kjell Forshed, Svante Forsström, Ulla Joneborg och Torsten Westmanhttp://www.blogger.com/profile/14170019257964771792noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-42713041659921883442009-06-18T14:29:58.305+02:002009-06-18T14:29:58.305+02:00Flytta centralstationen till västra kungsholmen fj...Flytta centralstationen till västra kungsholmen fjärrtrafiken behöver inte gå in i de centrala delarna av city där det är trångt nog. Öppna upp klaraviken med breda kajer och bygg lägenheter där. Centralbron bör rivas som ni visar här. Ert förslag med två lika breda broar ser mer harmoniskt ut än Fosters lösning, en bred trafikled och en smal gångbro. Varför ska all transport samsas här i stockholms mest känsliga och vackra område.<br />/CATAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-66244170577738426102009-06-04T21:28:43.541+02:002009-06-04T21:28:43.541+02:00Ni återskapar med ert djärva förslag en förstörd ...Ni återskapar med ert djärva förslag en förstörd vatten- och stadsmiljö i Stockholms historiska hjärta. Ingen verkar heller invända mot förslaget i sig, utan man angriper det med ekonomiska argument. Men vad är rätt siffror? Någon räknar väldigt fel, och jag tror inte att det är ni fem. Hur många kubikmeter berg ska sprängas bort? Hur värderar man en fri vattenspegel? Vilket värde har det att ett palats lyfts upp ur den grop det hamnat i? Hur mycket mer värdefull blir miljön ur turistsynpunkt? Hur påverkas trafiken? Ska ert förslag bli verklighet måste ni vinna diskussionen om ekonomin och det praktiska. Båda sidornas beräkningar behöver ställas mot varandra och belysas allsidigt så det framgår vilka som är mest hållbara. Det är också viktigt att framhålla att det inte är för sent att backa från ett dåligt beslut. Glöm inte almarna!<br /><br />Edgar NissenSom Edgar ser dethttps://www.blogger.com/profile/00468810901474203044noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-50801472813197090742009-05-27T21:09:58.265+02:002009-05-27T21:09:58.265+02:00Tycker ni har gjort ett helt suveränt arbete med e...Tycker ni har gjort ett helt suveränt arbete med ert nya yttrande/bemötande av felaktigheter från SBK+SL. Och det måste med detta anses bevisat att lösningen är värd en seriös utredning av fackkompetens, ledd av er. Vi är många som är villiga stötta er av full kraft - för att er idé med en vision om området är så bra! Politikerna skall få det hett om öronen. De skall inte kunna gömmas sig i byråkratins korridorer. Deras hantering skall vädras ut, så att stadens väljare förstår vilka individer partierna fört fram till nyckelpositioner i stadens förvaltning. Stadens förslag är horribelt, saknar helt kvalitéer och är pinsamt för alla ansvariga.<br /><br />Kampen skruvas nu upp en nivå! /M.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-3916821921379361032009-05-15T11:03:00.000+02:002009-05-15T11:03:00.000+02:00Hej, jag skickade mail till ansvariga politiker (f...Hej, jag skickade mail till ansvariga politiker (från er hemsida), men självklart svarar alla att beslut redan är fattat i frågan. Finns det en bra text att svara dem med, om det nu fortfarande finns en chans?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-21187911791855548862009-05-12T00:57:00.000+02:002009-05-12T00:57:00.000+02:00Stå på er!
Tyvärr verkar det ha gått oerhört myck...Stå på er! <br />Tyvärr verkar det ha gått oerhört mycket prestige i den här frågan. Pappersvändare, tekniker och politiker verkar ha bestämt sig för att det här förslaget blir för dyrt och krångligt. Att det blir omöjligt att genomföra. Man är helt klart rädda för att tappa prestige när det visar sig vara ett bättre förslag även om det kostar mer just nu.<br />Det sorgliga är att dessa gråa pappersvändare inte alls har någon känsla för staden och dess invånares välbefinnande utan enbart prioriterar effektivitet och lägre kostnader. <br />Hela tävlingen har varit en fars där man bara lekt med dekorationer och "djärv design". När sedan det vinnande förslaget strippades på sin "djärva design" blev det ju bara en motorvägstunnel och en förortsgångbro kvar. Ska man skratta eller gråta?<br />Gamla Stan kommer även i fortsättningen att omges av en motorled, betongklumpen centralbron kommer att vara kvar. Tunnelbanan kommer inte att kunna förbättras. Hur täner man? <br />Man tar till och med bort möjligheten att promenera längs med saltvattenssidan av slussen. Det sorgliga är att så få bryr sig. <br />Fortsätt kämpa!ellerhurhttps://www.blogger.com/profile/06587660452049806152noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-56901527093547857302009-05-08T20:38:00.000+02:002009-05-08T20:38:00.000+02:00Lägg ner nu! Eller om ni är villiga att själva bet...Lägg ner nu! Eller om ni är villiga att själva betala kalaset ur EGEN plånbok samt se till att kollektivtrafiken fungerar helt smärtfritt under byggtiden samt att ni betalar för ytterligare en t-banelinje som kompensation för den minskade kapaciteten.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3759998849226418160.post-13845174956652405972009-05-08T15:31:00.000+02:002009-05-08T15:31:00.000+02:00Tack för att ni orkar fortsätta kämpa!Tack för att ni orkar fortsätta kämpa!kafpauzohttps://www.blogger.com/profile/10794407547644092047noreply@blogger.com